Tonery a náplně

Modelová řada tiskárny

Náplň modelové řady

Náplň modelové řady

Typ tiskárny nebo kazety

Modelová řada tiskárny

Náplň modelové řady

Typ tiskárny nebo kazety

Typ tiskárny nebo kazety

Modelová řada tiskárny

Typ tiskárny nebo kazety

Modelová řada tiskárny

Náplň modelové řady

Typ tiskárny nebo kazety

Typ tiskárny nebo kazety

Modelová řada tiskárny

Náplň modelové řady

Typ tiskárny nebo kazety

Modelová řada tiskárny

Náplň modelové řady

Typ tiskárny nebo kazety

Modelová řada tiskárny

Náplň modelové řady

Typ tiskárny nebo kazety

Modelová řada tiskárny

Náplň modelové řady

Kancelář a škola
IT a Elektronika
Akce a slevy

Vše, co potřebujete vědět o Coworkingu

Práce na dálku a hybridní práce získávají na popularitě. Různé firmy, hlavně IT a marketingové preferují práci ve formě Home Office nebo hledají pro své zaměstnance sdílené prostory ve stylu Coworking. Pokud stále nevíte nebo jste se dosud nesetkali s výrazem coworkingový prostor, máme pro vás shrnutí toho nejdůležitějšího.

Nejprve je třeba si ujasnit, co coworking nebo coworkingové prostory jsou a jak si vybrat dobrý coworking prostor. Jaké typy firem mohou mít z tohoto druhu prostoru prospěch a pro jaké zaměstnance jsou vhodné? Začněme od začátku, co rozumíme pod pojmem „coworking space“ v překladu coworkingový prostor.

Co je coworkingový prostor?

Obecně řečeno, definice coworkingu je, když se lidé shromažďují nebo sdílejí neutrální prostor, aby nezávisle pracovali na různých projektech nebo ve skupinách na stejných projektech. Je to jiné než typický kancelářský pracovní prostor, protože lidé v coworkingovém prostředí obecně nepracují vždy pro stejnou společnost. Coworkingové prostory nabízejí identické vybavení, jaké byste našli v tradiční kanceláři. Hlavním rozdílem je flexibilita, neboť nemusíte podepsat dlouhodobý pronájem v coworkingovém prostoru.

Každý coworkingový prostor obsahuje základy, jako WiFi, tiskárny, obvykle nějaký typ konferenční místnosti plus benefity, jako občerstvení, kávu, čaj. Existují možnosti, jak mít k dispozici počáteční zdroje od digitálních aktiv a dokonce i trenéry a poradce. Výjimkou nejsou ani prostory, kde jsou 3D tiskárny a další technologie. Některé coworkingové prostory s ohledem na rozpočet jsou spíše „barebones“, nabízejí základ a to je pracovní stůl a dostupnost Wi-Fi.

 

zdroj foto: canva

Jaké typy coworkingových prostor známe?

Coworkingové prostory mají různé tvary a velikosti. Při průzkumu takových míst je třeba zvážit mnoho věcí. Komunita, vybavení a prostředí pracovního prostoru jsou faktory, které se liší prostor od prostoru.

Můžeme se odrazit od hlavních typů coworkingových prostor, které jsou k dispozici.

- Otevřené pracovní prostory

- Soukromé pracovní prostory

- Specifické pro určité odvětví

- Venture/ Inkubátory

 

Otevřené pracovní prostory

Otevřené pracovní prostory jsou obvykle synonymem pojmu coworking, protože tradičně tam coworking začal. Tyto typy pracovních prostor mají rychlé (hot) stoly nebo vyhrazené stoly, kde členové z různých společností sdílejí společné prostory. 

Soukromé pracovní prostory

Soukromý pracovní prostor je přesným opakem otevřených pracovních prostorů. Tyto soukromé prostory mohou mít podobu kanceláře nebo vlastních apartmánů speciálně vytvořených pro velké týmy.

Specifické pro určité odvětví

Určitě je fajn navázat kontakt s lidmi, kteří mají společné zájmy a zkušenosti. To je přesně důvod, proč byly postaveny vertikálně specifické prostory. Tyto prostory slouží členům, kteří pracují ve společném odvětví. Existují například coworkingové prostory speciálně vybudované pro kreativní profese. Tyto kreativní typy (grafičtí designéři, umělci) mohou pracovat pod jednou střechou. Mějte na paměti, že tyto průmyslové prostory mohou nabízet kombinaci soukromých i otevřených pracovních prostor. 

Venture/ Inkubátory

Inkubátory nebo prostory rizikového kapitálu patří mezi nejselektivnější coworkingová prostředí. Účelem těchto pracovních prostor je přilákat a financovat společnosti poskytováním podpory, kterou potřebují k růstu. Rizikové firmy tradičně nabízejí snížené nájemné nebo kapitál výměnou za vlastní kapitál ve společnostech, které akceptují do svých programů.

Kromě těchto typů pracovních prostor je třeba zvážit i estetické faktory. Coworkingové prostory se liší od firemních a profesionálních až po zábavné a uvolněné. Je důležité vybrat si prostor, který odráží kulturu společnosti. Coworkingové prostory navíc nabízejí prostory na vyžádání, kde si můžete kromě svého plánu rezervovat i zasedací místnost, virtuální balíček.

Trochu do historie Coworkingu (hackerská hnízda)

1995 – První „coworkingový“ prostor vlastně založili hackeři v Berlíně. Cílem bylo sdílet myšlenky, prostor a informace ke splnění úkolů s těmi, kteří se připojili ke členství. V současnosti přibyly semináře, kurzy a různé společenské akce, čímž napomáhají trendu otevírat více komunitních prostor. V San Francisku, Santa Claru a Brooklynu existují hackerské prostory a neustále rostou.

1995 – Slovo „coworking“ poprvé použil Bernard DeKoven, který jej popsal jako „spolupráci jako rovný s rovným“. Jednotlivci, kteří jsou osoby samostatně výdělečně činné nebo pracují pro různé zaměstnavatele, ale mohou sdílet nápady pomocí nástrojů a koordinovaných setkání prostřednictvím počítačové sítě. Ve stejném roce softwarová společnost otevřela prostor v New Yorku s flexibilním stolem.

2002 – V Schraubenfabrik ve Vídni se otevřel první coworkingový prostor ve staré zrekonstruované továrně, která začala jako komunitní centrum pro podniky. Rozšířila se o freelancery a další profesionály pracující s mobilními telefony a notebooky. Prostory nadále rostly a fungovaly pod názvem Konnex Communities.

2004 - Počátek lokální sítě coworkingových prostor.

2005 – V San Francisku se v srpnu konal první coworkingový prostor Brada Neuberga – věřil, že domácí kanceláře a obchodní centra jsou nesociální a neproduktivní. Prostor nabízel stoly, bezplatné Wi-Fi, společné obědy, výlety na kole, meditaci a masáže, které se zavíraly přesně v 17:45. Po roce se zavřela a v roce 2006 byla nahrazena pod názvem Továrna na klobouky. Londýn otevřel 40 coworkingových prostor prostřednictvím franšízové sítě na pěti různých kontinentech. V Německu St. Oberholz otevřel své první kavárny v Berlíně a nabízel bezplatný internet. V současnosti St. Oberholz nabízí skutečný coworkingový prostor nad svojí kavárnou.

2006 – V San Francisku se otevírá prostor Coworking Wiki. Chris Messina, který vytvořil #hashtag na Twitteru, je jedním ze spoluzakladatelů. V Hat Factory se otevírá první coworkingový prostor na plný úvazek. Spoluzakladateli jsou Brad Neuber, Chris Messina a Tara Hunt. V té době to bylo jedno z asi 30 coworkingových prostor po celém světě. Otevřely se želé, kde si skupiny mohou vyměňovat nápady v uvolněné atmosféře, bez závazků – komunita se může později rozvinout do coworkingového prostoru, pokud si to přejí.

2007 – Poprvé se v databázi Google objevilo slovo „coworking“. Vyhledávání se ohromně zvýšily. Pojem coworking se stal megamediálním názvem. „Coworking“ se dostal do anglické verze Wikipedie.

2008/2009 – Uskuteční se neoficiální coworkingová setkání a první Coworkingová konference je naplánována na rok 2010 v Bruselu. V srpnu se kultivuje Coworkingové vízum, které umožňuje členům různých coworkingových prostor bezplatně navštívit jiné prostory. Kostky a pastelky byly prvním coworkingovým prostorem, který se otevřel vedle zařízení pro děti ve věku několik měsíců až po předškoláky. Ke konci roku 2008 bylo na celém světě přibližně 160 coworkingových prostor.

2009 – Německo otevírá Betahaus, první oficiální coworkingový prostor a byl zaznamenán v největším novém časopise Spiegel. V roce 2010 je Německo známo jako první země v Evropě, která podle trendů Google použila termín „coworking“.

2010 – Hnutí oslavilo první #CoworkingDay. První evropská coworkingová konference se konala v Bruselu. V té době existovalo po celém světě nejméně 600 coworkingových prostor, přičemž více než polovina se nacházela v Severní Americe.

2011 – První „Coworkingová konference“ se konala v Austinu v Texasu. Andělské financování začíná pro síť prostor.

Velké společnosti začaly zkoumat myšlenku coworkingu a otevřely svůj vlastní řetězec coworkingových prostor specializovaných na firemní coworking.

2012 – Coworkingové prostory na celém světě dohromady vytvořily více než 2 000. Média, jako je twitter, zaznamenala obrovský nárůst tweetů (více než 50 %) s hashtagem „coworking“ – více než v předchozím roce.

2013 – Začátkem roku pracovalo v coworkingovém prostoru až 100 000 členů. V polovině roku je založen 3000. coworkingový prostor. Většina coworkingových prostor funguje nezávisle na sítích. V coworkingovém prostoru v Ontariu nabídli první plán zdravotního pojištění.

2015 – The New York Times píše o nové myšlence, ve které se coworking mísí s domácí kanceláří v resortu nebo hotelu. Příběh je „Spolupráce na dovolené: Stůl v ráji“. Hlavní myšlenkou příběhu je spojení coworkingu a colivingu na Gran Canarii na Kanárských ostrovech - surfařské destinaci. Zrodila se Surf Office, původně otevřená o dva roky dříve než experiment, díky čemuž je místo atraktivní pro freelancery, surfaře a cestovatele.

2016 – Myšlenka coworkingu a colivingu se rozšířila. WeWork nabízel rezidenční coliving v New Yorku s názvem WeLive. Jednotky jsou většinou studio, jedna a dvě ložnice – všechny mají vlastní kuchyni a alespoň jednu vlastní koupelnu. Jsou standardně zařízeny, vyzdobeny a vybaveny kabelem, připraveny i na internet. Mají také komunitního manažera pro plánování akcí atp. New York a California Campus coliving zavírá svých 34 poboček.

2017 – WeWork získává finanční prostředky a stává se nejvíce ceněnými americkými soukromými technologickými společnostmi a její společností jsou Uber a AirBnB. V hodnotě 20 miliard dolarů. 1,2 milionu lidí na celém světě by pracovalo v coworkingovém prostoru.

2018 – Od roku 2018 má trh spoustu obrovských hráčů, kteří dávají WeWork za své peníze. Coworkingové franšízy jako Impact hub, Venture X a Serendipity se rozšiřují v celém prostoru.

2019 – WeWork měl neúspěšný pokus o IPO se SoftBank, což způsobilo, že ocenění WeWork kleslo ze 49 miliard na 8 miliard, což společnosti SoftBank umožnilo převzít kontrolu nad společností a propustit její manažerský tým.

2019-2020 Nové coworkingové platformy jako DropDesk se objevují na scéně, aby zaplnily mezeru mezi coworkingovým softwarem, prostory a vzdálenými pracovníky. 

5 top výhod coworkingu

Motivace

Ve vzduchu je jen energie produktivity, když jste v místnosti plné hnaných lidí. Je téměř nemožné polevit. Uděláte hodně.

Komunita

Je zde pocit komunity. Na místech se stálými a známými tvářemi je úžasné, jak daleko si komunita pomůže navzájem uspět.

Flexibilita

Namísto podepsání dlouhodobého pronájmu můžete získat mnohem flexibilnější nabídky s coworkingovými prostory. Je to skvělé pro startupy s malým bootstrap rozpočtem a dokonce i nezávislí pracovníci mohou nalézt dostupné možnosti.

Náhrada pro Home Office

Práce z domova je skvělá, ale je také snadné upadnout do zajetých kolejí. Být v blízkosti jiných lidí je dobré pro vaši náladu, dokáže vás udržet ostří a je skvělá pro kreativitu.

Networking

Když máte tolik lidí, kteří mají tolik společného, ​​je jen otázkou času, kdy se začnete propojovat a nové příležitosti začnou organicky proudit. 

Pro koho jsou vhodné coworkingové prostory?

Coworkingové prostory jsou populární ve světě startupů a freelancerů. Když vznikaly coworkingové prostory, bylo typické myslet si „startup“ a představovat si nějakou kancelářskou budovu, kde se všichni vozí na koloběžkách a sedí v obrovských sedačkách. Výhody coworkingu však nevyužívají jen startupy, které dbají na rozpočet. Kdo další využívá coworkingových prostor?

Nezávislí pracovníci nebo vzdálení pracovníci

Jelikož nezávislí pracovníci a jiní pracují sami pro sebe, může systém placení za chod ušetřit spoustu peněz. Nejen to, coworkingový prostor je skvělý způsob, jak poznat jiné podnikatele a nezávislé pracovníky. Je to skvělé místo pro vytváření sítí.

Ať už jste digitální vydavatel, kreativní freelancer, programátor nebo spíše souhrn všech oborů, je velmi pravděpodobné, že v coworkingovém prostoru potkáte lidi, kteří pracují na podobných věcech jako vy.

Kromě toho můžete mít dokonce možnost popovídat si s lidmi, kteří vám mohou pomoci v některých oblastech, které nejsou vašimi silnými stránkami. Když máte tolik lidí v jednom prostoru, s takovou rozmanitostí talentů, je neuvěřitelné, co dokážete vymyslet i když každý dělá to své.

Skutečnou přitažlivostí je však svěží, nefalšované zaměření a motivace, se kterou se setkáte ve většině dobrých coworkingových prostor. Je to opravdu neobyčejná energie, když máte místnost plnou motivovaných lidí, kteří všichni pracují na budování svých snů.

Malé podniky

Malé podniky, které nechtějí stejnou režii jako při tradičním pronájmu, se vrhly do coworkingu. Jelikož na nastavení neexistují relativně žádné náklady a členství v coworkingu zahrnuje většinu (ne-li všechno) vybavení, které firma každodenně potřebuje, není divu, že malé podniky nyní tvoří většinu uživatelů coworkingového prostoru.

Velké globální firmy

I velké globální společnosti, jako Nike, se spojily s coworkingovými společnostmi, aby zvládly své potřeby pracovního prostoru. Když máte tisíce zaměstnanců, kteří pracují po celém světě, správa kancelářských potřeb může být problémem. Tyto společnosti využívají coworkingovou společnost k vybudování vlastního prostoru nebo budou sloužit jako primární kotvící nájemce v prostoru. 

Neziskové organizace

Mnoho coworkingových prostor nabízí nezisková opatření nebo slevy. Díky celkovým úsporám nákladů coworkingu (a uvědomění si nákladů) tyto typy společností také přitáhly k těmto flexibilním coworkingovým vztahům. 

Coworking vs jiné alternativy

Home Office

Standardní „kancelářská kultura“ má své výhody a nevýhody. Mnoho online podnikatelů začíná podnikat pro sebe, aby unikli určitým aspektům typického firemního životního stylu a kultury. Práce na dálku otevřela nejrůznější možnosti, pokud jde o podnikání nebo dokonce práci pro někoho jiného. Navzdory výhodám existují určité věci, které vám také unikají. Práce z domova nebo v hotelových pokojích má nespočet výhod. Je skvělé, že se můžete vzbudit, kdy chcete, dělat si přestávky, kdy chcete, nosit tepláky, kdy chcete. Ale na konci dne je také snadné ztratit soustředění a vypadnout z rytmu. V prostředí kanceláře je něco, co vám pomáhá udržet si motivaci, pracovat na úloze a vytěžit ze svého času maximum. Když jste na volné noze nebo kdokoli jiný, kdo si určuje svůj vlastní rozvrh, je skvělé, že vám šéf nedívá přes rameno a sleduje váš čas, ale pořád jste zodpovědný sám za sebe. Existuje určitá míra zodpovědnosti, která existuje, když pracujete mezi jinými lidmi, i když nemají nic společného s vaším projektem, nejsou vašimi spolupracovníky a ani s nimi nepromluvíte ani slovo.

Práce z kaváren nebo restaurací

Na druhém místě (po práci z domova) jsou kavárny a restaurace. Mnoho nových coworkingových modelů (od roku 2017) změnilo tyto prostory během jejich zavřených nebo nevyužitých hodin na pop-up coworkingové prostory. Kavárny byly úzce spojeny s pracovním prostředím kvůli dostupnosti stolů a neomezené kávě. Kromě toho existují další výhody , jako je rychlé wifi a prostor pro práci za levnou cenu šálku kávy. Jako všechny výhody, i zde existují nevýhody. Jelikož tyto prostory jsou často otevřeny přechodným výpadkem, může se vyskytnout hluk a jiné rušivé vlivy, které vám mohou bránit v práci. 6 nejlepších tipů, které je třeba zvážit při výběru coworkingového prostoru

6 top tipů, které je třeba zvážit při výběru coworkingového prostoru

Počet coworkingových prostor po celém světě přesahuje 23 000 a jak si vybrat ten nejlepší coworking, který vyhovuje vašim potřebám? Před výběrem byste měli při výběru coworkingového prostoru postupovat podle těchto 6 nejlepších tipů:

Místo

Ze zřejmých důvodů je umístění tím nejdůležitějším prvkem při výběru vašeho dokonalého kancelářského prostoru. Vyberte si prostor, který je v přiměřené vzdálenosti od vašeho domova. Hledejte vymoženosti, jako jsou restaurace, dostupnost parkování, obchody a veřejná doprava, které usnadňují přístup a zábavu klientů.

Rozpočet

Chcete se ujistit, že prostor, který si vyberete, nabízí cenově dostupné a dlouhodobé řešení pro váš tým. Pokud se chystáte během několika měsíců prostor přerůst, možná budete chtít využít houpačku. Když si předem určíte, jaký je váš rozpočet, pomůže vám to filtrovat naše prostory, které jsou příliš drahé, již od časného stádia, což vám ušetří čas (a peníze).

Pracovní prostředí

Potřebujete samostatnou kancelář nebo můžete pracovat od horkého stolu s využitím zasedacích místností? Existují nějaká zákonná omezení týkající se vašeho podnikání? Musíte se ujistit, že kdekoli se rozhodnete pracovat, splníte své základní obchodní potřeby.

Komunita

Když zjistíte, zda prostor splňuje vaše potřeby a rozpočet, můžete se podívat na některé ze zábavnějších aspektů prostoru. V jakém typu komunity se vidíš? Každý coworkingový prostor podporuje a přitahuje různé členy z místních čtvrtí. Pokud jste například grafický designér, možná si chcete vybrat prostor s jinými designéry, se kterými můžete spolupracovat.

Kromě „obchodních“ důvodů vstupu do komunity chcete být povzbuzováni, abyste každý den chodili do práce, vytvářeli si sítě a získávali nové přátele. 

Krátkodobé nebo dlouhodobé?

Plánování do budoucna je základní obchodní strategií. Jak dlouho plánujete zůstat ve vámi vybraném coworkingovém prostoru? Plánujete expanzi na národní nebo globální úrovni? Nabízí coworkingový prostor, který si vyberete, přístup do sítě měst? Toto jsou důležité prvky, na které byste měli mít odpověď před výběrem prostoru.

Vybavení

Přestože je to jen třešnička na dortu, výběr coworkingového prostoru, který se může pochlubit jedinečným vybavením, je vždy výhodou. Kromě typické bezplatné kávy, Wi-Fi a tisku, nalezení prostoru, který může nabídnout nad rámec, učiní váš pracovní život mnohem lepším.

Většina středních až velkých měst jako New York bude mít stovky coworkingových prostorů, které můžete nalézt rychlým vyhledáváním. Kromě toho aplikace jako DropDesk pracují na vytvoření celé sítě coworkingových příležitostí, díky čemuž se pracovníci mohou jednoduše spojit s otevřenými pracovními prostory, prohlížet si přesně to, co každé místo nabízí, a vybrat si to, které nejlépe vyhovuje.

Budoucnost coworkingu

Jelikož si mladí lidé stále uvědomují, že nemusí nutně padnout do řady a následovat tu tradiční cestu ve své kariéře, je pravděpodobné, že budeme svědky nárůstu počtu nezávislých pracovníků a podnikatelů, kteří staví na práci v coworking prostorách. Přispěje k tomu technologie, povědomí a příležitosti. Coworking bude novou normou pro lidi, kteří dnes vstupují do pracovního procesu.

Určitě se coworking obecně nenahradí kancelářské budovy, ani jednoho dne každý nestane freelancerem. Velké organizace budou nadále prosperovat a od základů se budou budovat nové. Je možné, že se budou méně soustředit na centralizované lokality a více na nabízení výhod, než je práce na dálku, když to bude možné.

 

zdroj foto: canva

Měli byste zkusit coworking?

Máte-li zájem vyzkoušet si coworking, nejlepší, co můžete udělat, je to prostě vyzkoušet. Každý je zde k tomu, aby vykonal velmi specifický úkol, a pokud jste v zóně, nikdo vás nebude obtěžovat. Pokud jste otevřeni chatování a oslovování, potkáte skvělé lidi a vybudujete si coworkingovou komunitu. Pokud máte pocit, že stagnujete ve svém podnikání, startupu, aplikaci, blogu nebo v čemkoli jiném, na čem pracujete může být strávit nějaký čas v coworkingu přesně to, co potřebujete, abyste věci opět rozjeli.

 

zdroj: drop-desk