Věděli jste, že si můžete pronajmout tiskárnu


Koupit nebo si pronajmout tiskárnu do firmy?

V dnešní době je pro firemní prostředí často výhodnější leasing, pronájem strojů a zařízení, jako samotný nákup. Týká se to automobilů, počítačů, ale i mobilních zařízení a tiskáren. Vyplatí se v rámci firmy nákup tiskárny nebo je výhodnější pronájem? Jaké výhody a nevýhody přináší pronájem tiskáren ve firmě, kde se tiskne velký objem tisku a je potřeba zapojení více zařízení v podnikové síti.
 
Pro domácnost neni nákup tiskárny za dostupnou cenu vysoké finanční atížení. Jiné je to však ve firmě, kde potřebujete více výkonnějších, dražších tiskáren, služby a spolehlivou údržbu. Na trhu dnes už působí dostatek společnosti, které právě pro firmy nabízejí dlouhodobý pronájem výkonných tiskáren, množství služeb a samozřejmě i pravidelnou údržbu přímo ve firmě na základě smluvního vztahu. Zákazníkovi, v tomto případě firmě, tak odpadají další starosti a to včetně zajišťování spotřebního materiálu. Ne pro každého je pronájem tím lepším řešením. Malá firma nebo živnostník s nízkým objemem tisku, nemusí zcela výhodně takový způsob naplno využít. Při firmách, kde je administrativa postavena na velkém objemu tisku, už to dává smysl. Společnosti, které tuto službu pronájmu tiskáren nabízejí, mají nástroje na to, aby před pronájmem udělali pro zákazníka analýzu a připravili mu služby na míru. Dokáží zefektivnit tisk, snížit náklady a přinést tak do firmy vyšší efektivitu a úsporu času. Přesto má tento způsob využívání pronajatých tiskáren své výhody, ale i nevýhody. Nejviditelnější výhodou je žádná vstupní investice do zařízení a naopak nevýhodou pravidelné měsíční zatížení platbami.
       
 
Výhody pronájmu tiskáren
 
- široký výběr ze zařízení různých značek a v různých cenových hladinách 
   (i těch dražších, které by byly pro firmu velkým investičním zatížením)
- možnost vybrat si zařízení přesně na míru potřeb ve firmě
- analýza, nastavení tisku ve firmě s co největší efektivitou 
- podpora služeb a nastavení pro tiskárny v podnikové síti  
- nízké provozní náklady bez dalších investic
- provoz bez dalších starostí o spotřební materiál 
- vysoká úroveň údržby a servisu přímo ve firmě 
- záruka po celou dobu pronájmu zařízení
- životnost a opotřebení zařízení řeší společnost, která zařízení pronajímá 
- doplňování spotřebního materiálu toneru v ceně pronájmu 
- odběr a recyklace spotřebovaných kazet 
 
Nevýhody pronájmu tiskáren
 
- pravidelné měsíční platby
- % odlišný, nizší odpočet daně
 

Finanční zátěž pro firmu

 
Pokud si firma kupuje vlastní tiskárny nebo multifunkce je to určité zatížení vstupní investice. Při výkonných drahých tiskárnách nebo vyšším počtu zařízení, to může firma pocítit. Někdy nemá na takový nákup ani zdroje. Po určitém čase se zařízení opotřebují a je nutné znovu nakoupit nové. To je opět nová investice. Mohou se změnit potřeby firmy a nižší řada zařízení už jejich potřeby nemusí vědět pokrýt. Pokud si firma pronájme tiskárny nemusí se obávat o životnost, opotřebení zařízení a flexibilněji reagovat v rámci smlouvy o pronájmu a změněných potřebách firmy. Při změně potřeb firmy, zvýšení objemu tisku nemusí koupené zařízení vyměnit a znovu investovat, stačí si pronajmout vhodnější model.         
 
Benefit pronájmu - údržba a servis
 
 
Velkým benefitem systému pronájmu a služeb spojených s tím je pravidelná údržba kvalifikovanými pracovníky a v případě poruchy servis přímo ve firmě. Po celou dobu pronájmy máte záruku, rychlé opravy nebo výměny zařízení, pokud je to nutné.    
 
 
Výměna náplní do tiskárny a recyklace 
 
V ceně pronájmu je výměna spotřebovaných náplní, inkoustovýchtonerových kazet. Stejně i odběr použitých, spotřebovaných náplní a zajištění jejich recyklace.  
 

V jakých cenách se pohybuje pronájem tiskáren 

 
V malém průzkumu jsme zjistili ceny pronájmů některých modelů tiskáren, které jsou v nabídka na našem trhu. Laserová monochromatická tiskárna HP LaserJet Pro MFP M426fdw je vhodná do malé firmy pro pracovní skupinu 3 až 10 uživatelů. Všude tam, kde se měsíční objem tisku pohybuje od 750 do 4 000 stran. To je výrobcem doporučené měsíčně vytížení zařízení, které zvládne maximálně měsíčně až 80 000 stran tisku formát A4. Nákup této multifunkce by firmu zatížil částkou přibližně 420 €. Pronájem takového zařízení stojí průměrně 12 € měsíčně. Multifunkce HP LaserJet Pro MFP M426dw používá k tisku tonerovou kazetu HP CF226A (26A) černá, která má v standardní kapacitě vytížení 3 100 stran. Tiskárna podporuje i velkokapacitní toner HP C226X (26X) černý s kapacitou až 9 000 stran. 
 
 
       
 
 
Velmi žádané jsou velkoformátové zařízení, výkonné produkční tiskárny, jejichž doporučený měsíční objem tisku je 5 000 - 20 000 stran a více. Pokud jste středně velká firma, která tlačí velký objem tisku a potřebujete rychlé a výkonné zařízení, k pronájmu najdete i zařízení, které pokryjí náročné potřeby firem. Zařízení KYOCERA TASKalfa 2553ci je vysoce výkonná barevná multifunkce s laserovou technologií tisku, která vyprodukuje za minutu 25 stran čb/ barevně na max. formát papíru A3. Kromě tisku nabízí také rychlé kopírování, skenování a fax. V nabídce je v několika společnostech, které tiskárnu pronajímají za měsíční platbu necelých 35 €. Tento model lze získat v základní, standardní verzi, ale i v rozšířené verzi s přídavným příslušenstvím, jakou jsou zásobníky papíru  pro zvíšení kapacity na vstupu, podavače papíru, vazače papíru a jiné. Pro tisk se používají 4 samostatné tonerové kazety. Černý toner TK-8345BK má kapacitu 12 000 stran a barevné tonery azurový TK-8345C, purpurový TK-8345M a žlutý TK-8345 mají kapacitu 6 000 stran.   
 
 
           
 
 
Pronájem tiskáren je služba, která kromě odbourání vstupní investice firmě, přináší i několik jiných výhod. Dostává se stále více do povědomí a firmy si nechávají vypracovat analýzu, zda je pro ně výhodnější pronájem nebo nákup tiskáren. Odpadají jim starostí, které tím pádem nemusí řešit. Nemusí se zabývat recyklaci prázdných kazet a odběrem, recyklací nebo odprodejem starých tiskáren, které již nepoužívají nebo uplynula jejich životnosti. O vše se postará společnost, která pronájem nabízí. Tiskárny si lze pronajmout v období, kdy je firma potřebuje a na jak dlouho je potřebuje. Pokud vezmeme v úvahu, že zhruba 24 - 36 měsícu je nové zařízení schopné pracovat v té nejlepší kondici a po této době se už může jeho stav zhoršovat, vytěží firma ze zařízení to nejlepší. Během celé doby má v ceně garantovanou údržbu, servis a výměnu tonerů. Po uplynutí doby pronájmu může zvolit nový výkonnější model. Je to řešení i pro firmy, které potřebují tiskárny a kopírky, ale nemají vlastně prostředky na nákup, ale i pro krátkodobé využití tiskaren na určity pracovní úkol, dočasnou kancelář a podobně.       
 
Infolinka (PO-PI: 8:00-16:00)
Používáním stránek provozovatele Soft-Tech, s.r.o.
souhlasíte s používáním cookies, pomocí kterých vylepšujeme naše služby.
Více informací.