Kancelář a škola

Rychle proměnná tvář módního byznysu

Je úžasné, kolik možností mají poskytovatelé tiskových služeb, pokud jde o diverzifikaci podnikání . Ale možná nejriskantnější a nejrevolučnější je přechod na výrobu oděvů na míru. Je to riskantní, protože neexistují žádné jasné důkazy o tom, že spotřebitelé jsou ochotni hromadně ustoupit od modelu výrobního řetězce nepřátelského vůči životnímu prostředí. Tento model je zcela postaven na velkém množství zdrojových materiálů přeměněných na oděvy v obrovských objemech. Výsledkem je levné a krásné oblečení vyrobené z různých vláken, směsí a látek. Posun k mikrofabrikům na výrobu oděvů pryč od hromadného modelu umožňuje výrobu oděvů na požádání v blízkosti jejich nákupních míst. Skutečně však tento model přetvoří tvář módy?

 

Spousta výrobců digitálních tiskových systémů si myslí, že ano, a doufají, že módní průmysl přijme model na požádání, aby snížil emise svého sektoru. Mikrotovárny by mohly pomoci snížit emise a odpad spojený s hromadnou výrobou. Mohly by také pomoci módě zrychlit se, takže designéři a značky mohou každý rok dodat více než hrstku kolekcí. Od módního sezónního modelu bychom se mohli posunout k modelu, který reaguje spíše na události než na roční období.

 

Na tomto modelu je toho mnoho, co se může zákazníkům líbit, zejména přístup, který umožňuje mladým designérům prosazení na trhu. Stále potřebujeme vyrábět látky, ale pokud se dají digitálně vytisknout s grafikou a vzory, ušetříme obrovské množství vody. Výroba oděvů blízko trhu prostřednictvím online prodeje také šetří emise spojené s dopravou, skladováním a řízením zásob. Vztah mezi návrhářem a zákazníkem je přímý a osobnější. V podstatě se vyrábí jen oblečení, na které se najde kupec.

 

zdroj foto: pixabay

 

Odtržení módního průmyslu od jeho tradičního rámce bude vyžadovat více, než jen dobré úmysly a vysoké ideály. To se týká zejména prodeje na rozvinutých trzích, jako jsou USA a Evropa. Na místech, kde má oděvní průmysl stále prostor pro růst, by však digitální textilní tisk mohl mít skutečný a realizovatelný prostor pro růst, čímž by se vytvořil trh pro novou módu, která odráží místní očekávání a realitu. Úspory zdrojů mohou být působivé, ale snížení odpadu a skládkování použitého oblečení má možná větší potenciál vlivu na životní prostředí, zejména proto, že nabízí příležitosti k rozvoji místního podnikání v odlehlých regionech.

 

Digitální textilní výroba má také značnou kapacitu, což je pravděpodobnější scénář na Západě. Stále je potřebná správná komerční infrastruktura pro módu na požádání, vysoce kvalitní tisk na širší sortiment substrátů, marketing pro spotřebitele a samozřejmě vzdělávání v rámci stávajících dodavatelských řetězců. To by mělo být cílem všech výrobců, kteří doufají, že prosadí poptávkovou digitální výrobu textilu a oděvů od společností Canon, Durst, EFI a HP až po Seiko, Epson.

 

Výrobci jsou po technologické stránce připraveni. Záleží po poptávce pro originální kousky oblečení s potiskem.

 

zdroj: PsPrint