Proč je dobré povolit odběr Newslettru
Newsletter
Odběr novinek přímo do vaší emailové schránky
Pro mnohé lidi je stále Newsletter nebo jinak i odběr novinek jakousi hrozbou nebo špatnou věcí. O co vlastně jde a co Newsletter je? Jde o efektivní marketingový nástroj, zasílání určitých informací s reklamním nebo čistě informativním základem, nejčastěji formou e-mailové zprávy. Celá cesta, dokud se dostane takový Newsletter od odesílatele k příjemci spočívá v jediném souhlasu a potvrzení odběru.
Kde najdete Newsletter?
Každá webová stránka a každý e-shop, kterým záleží na návštěvnosti, nabízejí na svém webu i možnost odběru novinek formou e-mailu. Většinou najdete tuto nabídku po srolování na konci stránky. Tam, kde se nacházejí informace o společnosti, správci stránky a kontaktní údaje. Při e-shopech jsou tam údaje o platebních podmínkách, dopravě apod. Přesně tam je také odkaz na odběr novinek.
Důvěryhodnost
Mnoho uživatelů internetu se obává přihlásit k odběru novinek. Odrazují jejich negativní informace jiných uživatelů a vlastní neinformovanost. V jisté míře třeba i souhlasit nebo spíše chápat obezřetnost. Ta je na místě. S odběrem novinek Newslettru byste měli souhlasit, pokud víte o jakou webovou stránku jde nebo máte zkušenost s e-shopem. Při Slovenské stránkách a internetových obchodech máte situaci usnadněnou, že si umíte dohledat informace nebo recenze jiných uživatelů. Se zahraničními stránkami a e-shopy už postupujte obezřetněji. Přečtěte si podmínky souhlasu se zasíláním, jak naloží správce webu nebo e-shopu s vašimi údaji (e-mailovou adresou), zda ji nebudete sdílet jiné straně a pod. Dostáváme se k samotnému přínosu pro příjemce Newslettru. Co můžete získat, pokud souhlasíte s odběrem novinek.
Plusy
Odběr novinek z webové stránky, kterou sledujete
- upozornění na nové články
- aktivity na webové stránce
- hlášení k příspěvkům, na které jste reagovali
- soutěže
- souhrn (přehled) posledních článků za poslední období
Odběr novinek z e-shopu
- novinky na blogu (zajímavé články)
- recenze nových produktů (vždy jste informováni v předstihu)
- akce a slevy
- zajímavé benefity pro registrované uživatele
- souhrn posledních článků
- akce šité přímo pro konkrétního uživatele (registrovaní uživatelé, nebo pokud jste již nakupovali v e-shopu, můžete dostávat výhodně akce šité přímo pro vás)
Mínusy
Co vás může zklamat nebo odradit?
- časté zasílání novinek
Příliš časté zasílání takových e-mailů. Tato skutečnost se dá v mnoha případech ošetřit správným nastavením, jak často chcete takovýto druh informativních e-mailů dostávat. Pokud není možnost ovlivnit perioditu zasílání Newslettru přímo v nastaveních, můžete při odhlašování odběru uvést, jako důvod časté zasílání novinek. Odesílatel vám upraví časový interval mezi jednotlivým zasíláním novinek.
- využívání jiné služby, které je podmíněno odběrem Newslettru
- zasílání e-mailů o které jste nezažiadali.
Některé webové stránky (většinou zahraniční) prodají svou databázi e-mailových adres jiné straně. Ta, vám může zasílat e-maily, mimo váš zájem.
- spam (zprávy, které jste si nevyžádali)
- komplikovaná nebo neexistující možnost odhlášení z odběru
Webové stránky, které nejsou seriózní nenabízejí možnost odhlášení se z odběru.
Jak se Newslettru zbavíte
Každá webová stránka, ale také e-shop (internetový obchod) by měl kromě možnosti přihlásit se k odběru, disponovat na své stránce i formulářem pro okamžité zrušení odběru. Při odhlášení, vám může ještě zaslat formulář o důvodu, pro jaký jste se rozhodli zrušit odběr Newslettru a to už by mělo být vše. Odhlášením by vás měl vymazat ze své databáze a neměl by vaše údaje poskytnout žádné jiné straně.
Tip pro vás
Pokud si nevíte rady s odhlášením Newslettru, zkuste použít službu Unroll.me, která za vás udělá vše potřebné při odhlášení nechtěných newsletterů. Pokud používáte iOS 10 a vyšší můžete využít služeb Apple, na odhlášení hromadných e-mailů.
Co byste měli vědět
Jakmile akceptujete podmínky, souhlasíte v mnoha případech se zpracováním osobních údajů poskytovatele služeb. Tím se rozumí i emailová adresa a IP adresa.
Ale ... zákon říká
Administrátorem osobních údajů je poskytovatel služeb, který provádí zpracování Vašich osobních údajů v souladu se zákonem, zejména ustanovení zákona ze dne 29. srpna 1997 o ochraně osobních údajů (Sbírka zákonů z roku 2002, č. 101 položka. 926 ve znění pozdějších předpisů) A zákona ze dne 18. července 2002 o elektronických službách.
Poskytovatel služeb zpracovává Vaše osobní údaje v rozsahu nezbytném pro vytváření a formování obsahu dohody, změny, odstoupení a správné provádění služeb poskytovaných v elektronické podobě, stejně jako i vyúčtování.
Uživatel má právo na přístup ke zpracovávaným osobním údajům kdykoliv, jakož i právo na jejich opravu a požadovat jejich odstranění.
GDPR
Osobní údaje a jejich zpracování
Za osobní údaje se považují jméno, příjmení, adresa, telefonní číslo, rodné číslo, emailová adresa, IP adresa a jiné. Za osobní údaje jsou považovány také údaje o nákupech, faktury, fotografie (i sociální sítě), údaje o platbách.
GDPR - obecné nařízení o ochraně osobních údajů nabývá účinnosti 25. 5. 2018 ve všech členských státech EU a bude se týkat velkého rozsahu oblastí činností, kde přichází ke zpracování osobních údajů fyzických osob.
Nařízení se dotýká všech oblastí podnikání (výroba, zdravotnictví, bankovní sektor, pojišťovnictví, veřejná správa, kamerové systémy, vedení mzdové a personální agendy, evidence pacientů a v neposlední řadě E-commerce Eshop ...).
Pro zpracování osobních údajů osob mladších než 16let stanovené mimořádně zpřísněné podmínky, které zahrnují: zvláštní podmínky pro osoby mladší, než 16 let na základě souhlasu, které je legální pouze tehdy, pokud k tomu udělil souhlas její zákonný zástupce.
Všechny potřebné informace o GDRP si můžete nastudovat na stránkách úřadu na ochranu osobních údajů, české republiky.
Krátký závěr
Odběr novinek Newslettru podle nás v dnešní době má význam. Není možné, aby uživatel sledoval všechny akce a novinky z oblasti, která ho Zajímá. Rovněž není možné číhat na každou akci e-shopu, kde nakupujete. Ověřené webové stránky a váš oblíbený e-shop, vám zašle informace o novinkách, slevách přímo do vaší e-mailové schránky a je už jen na vás, jak s takovou informací naložíte.