Tonery a náplně

Modelová řada tiskárny

Náplň modelové řady

Náplň modelové řady

Typ tiskárny nebo kazety

Modelová řada tiskárny

Náplň modelové řady

Typ tiskárny nebo kazety

Typ tiskárny nebo kazety

Modelová řada tiskárny

Typ tiskárny nebo kazety

Modelová řada tiskárny

Náplň modelové řady

Typ tiskárny nebo kazety

Typ tiskárny nebo kazety

Modelová řada tiskárny

Náplň modelové řady

Typ tiskárny nebo kazety

Modelová řada tiskárny

Náplň modelové řady

Typ tiskárny nebo kazety

Modelová řada tiskárny

Náplň modelové řady

Typ tiskárny nebo kazety

Modelová řada tiskárny

Náplň modelové řady

Kancelář a škola
IT a Elektronika
Akce a slevy

Jak správně napsat a připravit životopis pro tisk

Curriculum vitae

Každý z nás se alespoň jednou v životě dostal do situace, že potřeboval před vstupem do zaměstnání dobře napsaný životopis. CV - Curriculum vitae (lat.) Je základní věc při žádosti do práce, ale i pokud hledáte brigádu nebo práci na dohodu. Napsat správně životopis není těžké, pokud víte co je třeba dodržet. Jde o několik základních pravidel, od kterých se dá při psaní odrazit. Není nic horšího, než lajdácky napsaný životopis. Už z tohoto dokumentu si váš potenciální zaměstnavatel dokáže vytvořit první dojem o vás a to dříve, než se mu osobně představíte. Dobře napsaný životopis je vstupem minimálně na pohovor.

Základní pravidla

V první řadě má být životopis stručný a maximální délka by neměla přesahovat 2 strany formátu A4. Životopis by měl obsahovat vaše osobní údaje a hlavně kontakt na vás (e-mail, t. č.). Telefonní číslo uvádějte v mezinárodní předvolbě, která je pro Českou republiku +420. Samozřejmostí je čistý vzhled papíru, na kterém je životopis napsán. Dokument má být správně naformátován a napsán jedním typem písma a velikostí (vyhněte se kombinaci různých a okrasných fontů). Vždy uvádějte pravdivé informace, protože při osobním pohovoru mohou vaše lži odhalit. Zbytečně se tak dostanete do nepříjemné situace a snížíte svou důvěryhodnost. Životopis má mít přehlednou strukturu. Vyhněte se zbytečně mnoho odstavcem, které text rozkouskovat a hlavně žádné pravopisné chyby! Každý životopis by mě obsahovat údaje o vašem vzdělání, přikládá se kopie nejvyššího dosaženého vzdělání a předešlé pracovní zkušenosti. Udávejte celý název školy a rok zahájení a ukončení studia. Můžete uvést název diplomové práce a přiložit kopie dokladů o rekvalifikaci a certifikáty. Dalšími údaji jsou: jazykové schopnosti (ovládání cizích jazyků), počítačové znalosti a jiné dovednosti. Někteří zaměstnavatelé vyžadují údaj o věku, fotografii a řidičský průkaz. Ten můžete v životopisu uvést (doporučeno).


Nejpoužívanější formou je strukturovaný životopis. Ten má určité charakteristické vlastnosti.

1. vaše osobně údaje

(jméno a příjmení, telefon, email, adresu, datum narození)

2. klíčové schopnosti

(obchodní strategie, vedení týmu, finanční strategie, tvorba rozpočtu, akvizice a příprava, příprava obchodních nabídek a obchodních příležitostí, vyjednávání s klienty, výborné komunikační a prezentační schopnosti, vždy záleží od pozice o kterou se ucházíte)

3. pracovní zkušenosti

(všechny pracovní zkušenosti, které jste v bývalých zaměstnáních na různých pozicích získali)

4. vzdělání, kurzy a certifikáty

(nejvyšší dosažené vzdělání, rekvalifikační kurzy a certifikáty o absolvování školení)

5. počítačové znalosti

(stupeň znalosti práce s Office programy, práce s internetem, grafické programy, znalost programovacích jazyků a kódování)

6. jazykové znalosti

 (uvádí se nejen o jaký cizí jazyk se jedná, ale i stupeň znalosti (základní, pokročilý, expert)

7. oprávanení- řidičský průkaz

(skupina řidičského oprávnění)

8. zájmy

(zde můžete uvést vaše zájmy, charakter např. empatie pro práci v sociální sféře a podobně)

 

Pokud si nový zaměstnavatel vyžádá můžete přiložit další reference, doporučení, motivační dopis nebo portfolio.

 Nejčastější chyby


- Uvádění nepotřebných údajů
- Zbytečně mnoho přehnaného textu
- Smyslené údaje, nezakládajíci se na pravdě
- Pravopisné chyby 
- Ozdobné typy písma a nevhodné vykřičníky a otazníky
- Výše ​​vašeho předešlého platu a vaše požadavky
- Záliby, které nesouvisejí s novou prací a nepomohou vám (spíše uškodí)
- Detaily o vašem bývalém zaměstnání a zaměstnavateli, jakož i důvody odchodu z bývalé práce
- Věk, politické přesvědčení, náboženské přesvědčení a orientace

Nic z toho do životopisu nemusíte dávat a je dobré se dokonce takovým informace vyhnout. Pokud budete již na osobním pohovoru, bude na vás na co odpovíte.

Úprava pro tisk

Na co nesmíme zapomenout je dobře zformátovaný dokument i pro tisk. Zvolit vhodnou velikost a styl písma, který si budete moci vy nebo personalista vytisknout. Zkontrolujete si obsah textu, aby neobsahoval chyby a překlepy. Upravte dokument tak, aby neobsahoval více než dva různé typy fontů, vhodných i pro tisk. Samozřejmě se vyhněte různým ozdobným typem písma a příliš malé velikosti, kterou bude potřeba po vás luštit. Při podnapisech dejte přednost patkové písmu a v žádném případě netlačte vícebarevně. Životopis má mít podobu úředního černobílého dokumentu. Musí splňovat vše tak, aby personalista, který od vás životopis dostane a chce ho vytisknout, nemusel po vás už nic upravovat a mohl dát dokument pohodlně tisknout.

Pokud jste životopis vytlačili sami, pozor aby nebyl uválený, písmo rozmazané nebo slabě čitelné. V případě, že vám docházejí náplně do tiskárny, sáhněte rychle po alternativních cenově dostupných inkoustech nebo tonerech, které vás nezruinují, pokud jste právě nezaměstnaný a váš vytištěn dokument bude vypadat na úrovni.