Jak řešit problémy s tiskárnou


Tiskárny jsou poměrně spolehlivé zařízení, které slouží uživatelům dlouhou dobu. Oproti jiným elektronickým produktům, je měníme méně často za nový model. Pokud nám tiskárna slouží, tak nečekáme dychtivě, kdy se objeví na trhu novinka a co přinese. Přesto se při používání mohou objevit problémy. Dříve, než zanesete své zařízení do servisu, pokuste se odstranit problém, který nastal. Většinu z nich jsou schopni vyřešit i samotní uživatelé.

Nejčastější problémy

 

Tiskárna nebo multifunkční zařízení nevytiskne dokument


Důvodů proč je tomu tak, může být hned několik. Barva v jedné nebo více inkoustových kazetách se minula a zařízení upozorňuje na zakoupení a výměnu. Totéž platí pro laserový toner. V takovém případě stačí vyměnit náplně do tiskárny za nové. Dalším snadno řešitelným problémem je chybějící papír. V tiskárně vám došel papír nebo máte v zásobníku 1 - 2 listy, ale zařízení přesto netlačí a upozorňuje vás na kontrolu a vložení papíru. Každá z těchto událostí se vám zobrazí na displeji tiskárny nebo na monitoru počítače, notebooku.

Po výměně nových náplní zařízení stále indikuje prázdnou kazetu

Při výměně se může stát, že nevložíte inkoustovou kazetu dobře. Stačí, že kousek chybí k zacvaknutí, vložení náplně nadoraz a tiskárna ji nedetekuje. V takovém případě zkontrolujte kazety, zda jsou správně vloženy. Vypněte a zapněte znovu tiskárnu, aby si ověřila stav náplní.

Tiskárna nereaguje na tiskové úlohy

Máte tiskárnu připojenou k počítači a po zadání akce tisk se nic neděje. Může se zobrazit výzva: prověřte připojení tiskárny, nebo oznámení, že systém nenašel tiskárnu. Zkontrolujte, zda je tiskárna zapnuta i kabel, kterým je tiskárna připojena k pc. Pokud je vše v pořádku může být chybou ovladač. Někdy se operační systém aktualizuje a nadělá problémy s ovladači třetích stran. Podobná situace může nastat, pokud se aktualizoval ovladač přímo od výrobce zařízení a způsobuje vašemu modelu problém. V obou případech můžete odstranit ovladač a znovu ho nainstalovat z média. V případě, že v balení CD nebylo a ovladač jste stáhli přímo ze stránek, zkuste stáhnout starší verzi ovladače, který vám fungoval. Pro odstranění ovladače tiskárny naštivte správce zařízení v operačním systému Windows.

Zasek papíru

I samotný papír vám může nadělat problémy. V tiskárně používejte papír s gramáží, kterou doporučuje výrobce. Problémy může způsobit hrubší kancelářský papír nebo karton. Každé zařazení má v balení uživatelskou vyučenou, kde jsou údaje o doporučené gramáži. Zaseknutí může způsobit i vlhký, pomačkaný nebo špatně vložený papír. Proto vkládejte papír tak, aby ste se záseku vyhnuli. Někdy se tento problém dá vyřešit a dokážete zaseknutý papír z tiskárny vybrat, ale může se stát, že se nevyhnete servisu.

Připojení přes Wi-Fi nebo LAN nefunguje

Vždy je nutná kontrola zapojení zařízení a kontrola USB a ethernet kabelu. Je router zapojen a viditelný ostatním zařízením? Pokud se vaše tiskárna nemůže připojit k Wi-Fi zkontrolujete, zda router pracuje. Postačí vizuálně indikátorem na routery (chybu připojení indikuje blikající dioda) nebo jiné připojení pomocí mobilu, abyste zkontrolovali funkčnost Wi-Fi sítě. Někdy jsou problémy způsobené špatně nastaveným firewallem v počítači. Za pokus stojí restart počítače a routeru. Pokud nejste zručný uživatel obraťte se na odborníka, který nastavením LAN sítě a Wi-Fi rozumí.

Snížená kvalita tisku

V případě, že zaznamenáte sníženou nebo doslova špatnou kvalitu tisku můžete se pokusit o nápravu pomocí softwaru k tiskárně a to přímo v nastavení tiskárny. Najdete tam v předvolbách tisku monitor pro automatickou kontrolu chyb, kontrolu trysek, čištění a nastavení tiskové hlavy. Špatnou kvalitu může způsobovat i nízká hladinu inkoustu v kazetách nebo dojíždějící toner. Tisk v takovém případě bývá slabý, objevují jsou pruhy nebo jsou na papíře vynechány místa tisku. Zkontrolujte stav náplní a zkuste test kvality, který diagnostikuje, zda je třeba čistit trysky nebo tiskovou hlavu. Po vyčištění vytiskněte testovací stranu. Při laserových tiskárnách může být zla kvalita tisku způsobena nízkou hladinou tonerové kazety, kterou budete muset vyměnit za novu nebo zaneseným válcem. Laserové tiskárny mají stejně, jako inkoustové zařízení v nastaveních i čištění válce. Tam postupujte podle instrukcí k danému modelu. Zručnější uživatelé mohou nečistoty vyčistit navlhčeným ubrouskem na bázi alkoholu.

Tip pro vás

Pokud inkoustovou tiskárnu dlouhodobě nepoužíváte, jednou za čas vytiskněte testovací stránku, abyste se vyhnuli zaschnutí trysek a inkoustu v kazetách.

Toto jsou ty nejjednodušší úkony, jaké může udělat každý uživatel dříve, než problém svěří do rukou odborníkovi v servisu. Pokud se vám zdá problém větší a netroufáte si jej řešit, obraťte se na služby v servisu. Pokud máte zařízení v záruce kontaktujte prodejce, který se o servis postará!

Infolinka (PO-PI: 8:00-16:00)
Používáním stránek provozovatele TonerDepot.cz
souhlasíte s používáním cookies, pomocí kterých vylepšujeme naše služby.
Více informací.