Tonery a náplně

Modelová řada tiskárny

Náplň modelové řady

Náplň modelové řady

Typ tiskárny nebo kazety

Modelová řada tiskárny

Náplň modelové řady

Typ tiskárny nebo kazety

Typ tiskárny nebo kazety

Modelová řada tiskárny

Typ tiskárny nebo kazety

Modelová řada tiskárny

Náplň modelové řady

Typ tiskárny nebo kazety

Typ tiskárny nebo kazety

Modelová řada tiskárny

Náplň modelové řady

Typ tiskárny nebo kazety

Modelová řada tiskárny

Náplň modelové řady

Typ tiskárny nebo kazety

Modelová řada tiskárny

Náplň modelové řady

Typ tiskárny nebo kazety

Modelová řada tiskárny

Náplň modelové řady

Kancelář a škola
IT a Elektronika
Akce a slevy

Direct Mail

Víte, co je Direct mail?

Direct mail (directmail) je jedním z nástrojů Direct marketingu. Jde o dopis, který obsahuje nabídku. Může být často doplněn o propagační materiály nebo stručné informace. Nejednou hraničí se spamem. Vynikajících výsledků dosahuje, pokud nabízíte nějakou akční slevu. Díky slevovému kódu můžete vyhodnotit velmi přesně jeho přínos.

Pro využití Direct mailingu je třeba nejprve získat databázi klientů. Jak ji získat? Na web můžete umístit formulář pro přihlášení odebírání newletteru se slevami, akcemi či jinak zajímavými informacemi pro zákazníky. Využít můžete sociální sítě a umístit tam dotazník s možností získání slevy nebo výhry produktu. Zvolte nápaditý text. Vytvořte odlišné verze a rozešlete je na určitý počet adres, podle výsledků pak pokračujte. Nezapomeňte vyhodnocení, to je základem úspěšných reklamních kampaní.

Dopis nebo leták je dostatečně osobní a pokud jej využijete, šance na úspěch je vyšší, než při email marketingu. Tato metoda je však dražší (náklady na tisk, distribuci) ao něco hůře se vyhodnocuje statistika.

Porovnáme-li to s e-mailem. Tam je nejdůležitější předmět. Musí být originální, lákavý a následně oznámení zase jasné a výstižné. 

 

Jak nejlépe využít Direct mailing

Při promě pořádání narozeninových oslav lze využít data z předchozích let. Máte k dispozici data narození, emailovou adresu, eventuálně i fyzickou adresu oslavence. Dopis nebo email zaslaný s přáním (plus poděkování za loňskou oslavu) v předstihu před narozeninami má vysoký konverzní poměr. Další možnost je oslovení zákazníků, kteří učinili nákup na e-shopu s jídlem. Po určitém období jim můžete nabídnout slevu na zboží, které si minule zakoupili nebo něco navíc.

Plusy a minusy Direct mailingu

Mezi výhody Direct mailingu patří

- přesné zacílení (cílíte na někoho validného, ​​o kom máte zdroj informací)

- velmi přesné vyhodnocení

- jedná se o osobnější komunikaci

- volba lepší ceny na konkrétního zákazníka

- možnost rychlejší informace o aktuálních nabídkách

- propagace čehokoli a vyzvednutí výhod oproti konkurenci

 

Minusy nevýhody Direct mailingu patří

- print list, leták může podobně jako u emailu považován za spamování

- obtížnější získávání databáze klientů

Kdy je správný čas investovat do Direct mailu

Vezme v úvahu, kolik firem v oblasti digitálního marketingu muselo změnit své informační strategie v důsledku změn GDPR. Direct mail by měl mít tvůrčí budoucnost. Je to především proto, že digitální společnosti budou hledat způsoby, jak kontaktovat své spotřebitele, aniž by porušily některé z pokynů EU a právě Direct mail je jednou z těchto možností. Sice neumíme říci, jestli bude mít GDPR výrazně pozitivní vliv na konverze přímé pošty, ale víme říci, že více lidí bude přímou poštu považovat za alternativu, Jak obejít GDPR pro digitální marketing. 

Jak efektivní je Direct mail v dnešním digitálním světě 

Asociace přímého marketingu uvádí, že 89 % spotřebitelů si pamatuje poštu u dveří, což je přiostré srovnání s e-mailovým marketingem a reklamou, která má míru otevření 17,81 %. Kromě toho 84 % mileniálů přiznává, že čte poštu, která jim chodí přes poštovní schránky, a 64 % tvrdí, že by raději listovaly přes poštu, než své e-maily. Proč tomu tak je? Možná proto, že e-mailový marketing si v průběhu let vytvořil dost nezdravé stigma, zejména kvůli spamu, phishingovým e-mailům a podvodům. Email marketing klesl tak daleko, že 90% mileniálů věří, že Direct mail je spolehlivější než email.

Distribuce letáků má stále svou účinnost 

Distribuce tištěných letáků a letáků spadá pod Direct mail a obě zaznamenávají pozitivní statistiky. Ve skutečnosti 9 z 10 lidí tvrdilo, že jim je příjemnější, když dostávají informace o maloobchodu. Samozřejmě, úspěch letákových kampaní v konečném důsledku závisí na službě nebo produktu, který nabízíte. Výzkum naznačuje, že 62 % lidí nemá čas na televizní reklamy, předpokládá se, že lidé ztiší nebo mění kanály, aby je nedívali. Vzhledem k tomu, kolik stojí televizní reklamy, se to zdá jako neefektivní pro malou návratnost investic.

To ovšem neznamená, že distribuce letáků je vyšší, než ostatní multimediální kanály, protože každý typ média může být účinný ve svém vlastním prostředí. Každá mediální forma je přijímána jinak a všechny si najdou svoji cílovou skupinu.

Letáky a proč jsou stále považovány za odpad

Je sice obtížné uvěřit, že lidé každý den dostanou velké množství letáků. Avšak až 79 % lidí, kteří obdrží takovou poštu, si ji ponechají nebo si alespoň prohlédnou nabídku. To je v kontrastu s internetovými marketingovými agenturami, které mají nejnižší míru otevření (e-mail: 18,05 %), přičemž nejvyšší míra otevření je publikování (36,59 %).

Jaké jsou náklady

Statistiky uvádějí, že téměř 80 % příjemců se dívá na letáky a brožury, které jim padají přes poštovní schránky, přičemž 23 % jich skutečně čte. Nabídky kuponů a slev si uchovává 33 % příjemců. V konečném důsledku cena závisí i na kvalitě designu pošty, služby/produktu a jejích použitelných funkcí. Nikdo nebude číst leták nebo brožuru, které jsou špatně navrženy nebo nedávají jasnou výzvu k akci. Direct mail stojí za to, pokud jste ochotni trávit čas návrhem a zdokonalováním odkazu vaší společnosti.

Co zaujme v oblasti přímé pošty

Jednoznačně, když je na letáku, brožuře nebo jakékoli formě přímé pošty vypíchnete slovo „zdarma“, lidé se na to budou dívat bez ohledu na to, jaká nabídka „zdarma“ může být. Vzhledem k tomu 71 % spotřebitelů věří, že bezplatné vzorky a nabídky jsou užitečné. 

Direct Mail vs jiné multimediální platformy

Statistiky uvádějí, že distribuce letáků je nejen jednou z nejefektivnějších forem reklamy, ale může být také jednou z nejefektivnějších z hlediska nákladů. Jelikož 48 % zákazníků odpovídá na reklamní letákové a brožurové, znamená to, že téměř každý druhý leták nebo brožura prochází konverzí, což představuje určitou návratnost investice.

 

 

Direct mail žije mnohem déle, než jiné mediální reklamy. Až 38 % poštovních zásilek zůstane v domě alespoň několik dní a 13 % se uchovává až týden. Vzhledem k tomu, že životnost televizní reklamy je přibližně 20 vteřin (někdy i méně) a stojí 1000násobek ceny přímé pošty, je snadné pochopit, proč se pro Direct mail rozhodne více lidí.

Direct mailing můžete vložit do rukou reklamní agentuře, která vám vytvoří přesně to pravé a necháte si to hromadně vytisknout. Chcete-li začít pomalu nebo potřebujete jen určité omezené množství víte si udělat návrh letáku nebo brožury i sami a vytisknout na kvalitní tiskárně. Poslední co budete muset udělat je distribuce k cílové skupině, kterou chcete oslovit.