Tonery a náplně

Typ tiskárny nebo náplně

Modelová řada tiskárny

Modelová řada náplně

Modelová řada náplně

Typ tiskárny nebo náplně

Modelová řada tiskárny

Modelová řada náplně

Typ tiskárny nebo náplně

Modelová řada tiskárny

Modelová řada náplně

Typ tiskárny nebo náplně

Typ tiskárny nebo náplně

Modelová řada tiskárny

Modelová řada náplně

Typ tiskárny nebo náplně

Modelová řada tiskárny

Modelová řada náplně

Typ tiskárny nebo náplně

Modelová řada tiskárny

Modelová řada náplně

Kancelář a škola

Barevná psychologie při marketingovém tisku

Při nákupu produktu, který jste nikdy nedrželi a ani neviděli, můžete spoléhat více méně na reklamu a marketingovou kampaň. Jedná se o grafiku, estetiku, možná fotografie, ale v neposlední řadě také o barvy. V podstatě o souhrn toho všeho. Vzhled marketingové kampaně může značku doslova pozvednout nebo rozbít. Barva může ve skutečnosti potencionálního zákazníka ovlivnit fyzicky i duševně? Z psychologického hlediska tento jev nazýváme psychologie barev.

Ať už tomu věříte nebo ne, barva nás ovlivňuje způsoby, na které se většina z nás dříve ani nepozastavila. Ovlivňuje naše nálady a rozhodnutí, dokonce může ovlivnit i naši chuť k jídlu a zdraví. Chcete vědět něco o psychologii barev? Když budete příště plánovat marketingovou kampaň, můžete využít psychologii k nasměrování vašich zákazníků tím správným směrem.

Něco o historii z psychologie barev

Používání barev k ošetření mysli a těla je praktikou používanou již tisíce let. Egypťané praktikovali psychologii barev ještě předtím, než byl vytvořen termín „psychologie barev“. Oddechové místnosti vymalovaly oranžovou barvou na zmírnění únavy, fialovou na zlepšení pokožky a modrou na zmírnění bolesti. Barva se používala a stále používá v jedné z nejstarších postupů holistické medicíny na světě. Tato praxe alternativní medicíny garantuje, že pomocí barev zlepšuje zdraví tím, že ovlivňuje naše nálady. Ajurvédská medicína s historickými kořeny v Indii byla vyvinuta před více než 3000 lety a nazývala tyto barvy ovlivňující náladu dóše. Ajurvédští praktikující kategorizují lidi do tří různých dóš na základě fyzické postavy a každá dóše je údajně ovlivněna různými barvami.

I když se barva používá k terapii již mnoho let, psychologie barev se ve skutečnosti nestudovala až tak dlouho. První knihu o psychologii barev Theory of Colors vydal v roce 1810 německý básník a umělec Johann Wolfgang von Goethe. Vyjádřil se o významu různých barev ao tom, jak věřil, že různé barvy mohou vyvolat různé emoce.

Jeho teorie byla odmítána, protože nebyla podložena vědeckým výzkumem a vycházela zejména z jeho vlastních názorů a poznatků. Ukázalo se však, že na něco přišel, protože od té doby byly některé jeho poznatky skutečně potvrzeny moderním výzkumem.

V roce 1942 se neuropsycholog Kurt Goldstein pokusil podpořit Goetheho experimentováním a vědeckým výzkumem. Jeho hypotéza byla považována za nepřesnou, protože nedokázal přimět ani jiné vědce, aby podpořili jeho výzkum. Přesto jeho výzkum přesto sehrál obrovskou roli v moderní psychologii barev. Moderní psychologie barev se neustále snaží dokázat, že barva ovlivňuje lidi fyzicky a duševně.

                                                                                                                                                       

Výzkum se při studiu psychologie barev zaměřují na tři hlavní oblasti: preference barev, fyziologickou reakci na barvu a účinky barev na lidské emoce a chování.

Preference barev je důležitá z pochopitelných důvodů, má-li člověk rád konkrétní barvu, bude k ní přitahován.

Výzkumníci studují fyziologické reakce na barvu měřením věcí, jako je krevní tlak, srdeční frekvence a mozková aktivita.

Ke zkoumání emocionálního účinku barvy na lidi výzkumníci používají psychologický test zvaný sémantická diferenciální škála. Ten nabízí dvě přídavná jména opačného významu a respondenti jsou požádáni, aby umístili předmět, v tomto případě barvu, tam, kde patří ve vztahu k přídavným jménům. Tento výzkum napomáhá testováním a pozorováním, jak různé barvy ovlivňují různé volby a chování.

 

     

zdroj foto: Canva

Proč používat psychológii barev v marketingu

Každá barva ve spektru byla dobře prozkoumána a spojena s různými emocemi. Veškerá práce již byla provedena a vy jako obchodník můžete využít tohoto průzkumu ve svůj prospěch, co byste rozhodně měli. Na základě studií je prokázáno, že 93 % kupujících je ovlivněno vizuálním vzhledem az toho téměř 85 % je ovlivněno samotnou barvou.

Například pokud kráčíte po nákupním centru, nemyslíte si, že byste s větší pravděpodobností vešli do obchodu s funky barvami a cool vzory, než do obchodu plného béžového a bílého oblečení? Nebo si představte, že se procházíte po centru vašeho města. S největší pravděpodobností byste se zastavili a četli, nebo dokonce jen zaregistrovali plakát, pokud by byl živý a jasný jako ten, který je vytištěn černobíle. Barva je něco, na co byste měli vždy myslet, když začínáte novou marketingovou kampaň. Už jen barvou můžete doslova ovlivnit své publikum. A přestože ne každý je ovlivněn stejným způsobem, existuje několik obecných teorií barev, o kterých byste měli vědět.

Barvy a jejich vliv

Barevný kruh je obecně rozdělen na polovinu, čímž se vytvářejí dvě kategorie barev: teplé barvy a studené barvy. Každá je spojena s jinými emocemi. Teplé barvy jako červená, oranžová, žlutá a světle zelená vyvolávají emoce jako vášeň, nadšení, energie a štěstí. Zatímco studené barvy jako fialová a modrá a tmavší zelená vyvolávají klid a profesionalitu. Přestože opravdu chcete něco vyvolat ve svém publiku, nedoporučuje se přehánět jednu stranu barevného kolečka nad druhou; rovnováha je stále klíčová.

Fialová

Fialová je nejčastěji spojována s luxusem. Je považována za královskou a důstojnou. Je vnímána jako barva spojená s představivostí a spiritualitou, která vytváří dokonalou rovnováhu mezi tím fyzickým a duchovním. Jelikož se jedná o studenou barvu, je známo, že uklidňuje a uklidňuje mysl a přináší uživateli klid a důvěru v rozhodování. Kosmetické značky jako Urban Decay, Aussie a Tarte používají ve svých logách fialovou. Značky krásy a anti-aging, které jsou spojovány s věcmi jako luxus, představivost a tělesnost, mají často tendenci směřovat k fialové. Ve spojení se zlatou evokuje exkluzivitu a luxus. 

Červená

Červená je velmi silná barva a pravděpodobně jedna z nejjasnějších. Je známo, že vytváří pocit naléhavosti a často se pojí se strachem nebo láskou. Jeho energizující vlastnosti upoutají pozornost a udrží soustředění. Červená je také známá tím, že podporuje chuť k jídlu a často ji používají řetězce rychlého občerstvení. Uvidíte ji v logu McDonald's, Chick-Fil-A, In-N-Out, Chipotle a Pizza Hut. Vlastně je mnohem obtížnější najít řetězce rychlého občerstvení, které ve svém logu nepoužívají červenou.

Modrá

Modrá je pravděpodobně jednou z nejoblíbenějších barev. Spojuje se s důvěrou a bezpečností a často se používá k vyjádření klidu, míru, vody a spolehlivosti. Muži často upřednostňují modrou barvu, takže jsou-li vaším hlavním publikem muži, myslete na modrou! Dále, modrá je nejběžnější barvou používanou společnostmi v korporátním prostoru. Používají ji společnosti HP, Dell, Intel a IBM.

Zelená

Zelená barva se často používá k podpoře rovnováhy a harmonie a obecně se pojí s věcmi, jako jsou peníze, moc, zdraví a příroda. Zelená může stimulovat klid v mozku a může vést k rozhodnosti mezi zákazníky. Mnoho ekologických nebo ekologicky uvědomělých značek používá ve své značce zelenou, a to z jasného důvodu, že nejběžnější barvou spojenou s přírodou a životním prostředím. 

Žlutá

Žlutá vyvolává radost, veselost a optimismus. Pokud se snažíte vylíčit cokoliv šťastného, žlutá je pravděpodobně barva, kterou použijete. Žlutá může být známa také tím, že v nás probouzí dítě, společnosti nabízející příjemné, rychle dostupné produkty nebo služby často používají žlutou ve svém brandingu, společnosti jako McDonald's nebo Best Buy profitovaly z používání žluté barvy ve svém brandingu.

Bílá

Bílá je často spojována s čistotou, jednoduchostí a přirozeností. Může představovat nové začátky a nevinnost. Jakkoli krásná může být při správném používání, vyhněte se používání příliš velkého množství bílé v marketingových kampaních, protože může být vnímána, jak příliš minimální a nudná.

Černá

Černá se používá k zobrazení věcí, jako je vážnost, síla, sofistikovanost nebo autorita. Černá jako mohutná barva může být často nadužívána, a tedy zneužita. Při správném použití může černá vypadat mimořádně ostře a mohutně, ale dbejte na to, abyste našlapovali lehce. Černá ve spojení se zlatou nebo stříbrnou působí luxusně.

I když barva hraje velkou roli při vlivu vašich spotřebitelů, je stále důležité pamatovat na to, že všechny vizuální faktory hrají roli při úspěchu vaší kampaně. Když zvládnete psychologii barev máte polovinu úspěchu a dotáhnete-li grafiku a ostatní vizuální aspekty, může být vaše kampaň mnohem úspěšnější.

 

zdroj: printingforless.com